Obchod je na změny připraven, ukázal Retail Summit

Publikováno v kategorii Retail 3. 4. 2023

Obchod je na změny připraven, ukázal Retail Summit

Rekordní počet účastníků zaznamenal Retail Summit, každoroční setkání klíčových hráčů obchodního trhu. Provozovatelé online a kamenných obchodů měli možnost si po roce opět vyměnit zkušenosti se svými kolegy i dodavateli zboží a služeb pro retail.

Celkem 1200 účastníků a 85 řečníků hostil tento týden Retail Summit 2023 pořádaný Blue Events a Svazem obchodu a cestovního ruchu. Hlavním tématem ročníku byla sázka na změnu. Hlavní program probíhal 29. 3., následující den ho doplnilo šest specializovaných diskusních panelů. „Většina firem má extrémně krátkozraký pohled na budoucnost. Často si ji pouze odvozují od toho, jak vypadá jejich dnešek s tím, že budoucnost bude přibližně stejná,“ říká hlavní řečník konference Peter Hinssen, známý odborník na inovace a poradce mnoha firem. Firmy by se podle něj měly více zabývat dlouhodobým plánováním a vizemi. Inovace by ale měly nejen sledovat a zkoušet, ale také jim dát prostor pro škálování napříč svojí organizací za podpory perfektních procesů. Nejlepší předpoklady podle Hinssena mají k takovým změnám nejen dravé startupy, ale stejně tak i zavedené firmy, např. z řad retailu vidí jako nejlepší příklad americký Walmart.

Také evropský retail je na prahu změn, do konce roku 2030 by měl investovat až 1,6 % svých příjmů do oblasti digitalizace, rozvoje talentů a udržitelnosti, aby si udržel svoji konkurenceschopnost. Podle konzervativních scénářů to znamená až 315 mld. eur investic, podle optimistických dokonce dvojnásobek. Digitalizace bude pro retail znamenat kompletní upgrade IT systémů, ochrany dat a automatizace, ale také masivní investice do analytiky a AI, podporu in-store technologií a řízení skladů. Připravenost na změny ukázali v programu mj. šéfové řetězců Tesco, Kaufland a Billa.

„Zákazník se stále rychleji adaptuje na digitální prodejní kanály a bude očekávat mnohem intenzivnější propojení on-line a osobní interakce. Automatizace je šancí k prudkému zvýšení produktivity,“ uvedl Tomáš Prouza, prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR a viceprezident EuroCommerce.

Pokud má retail dostát svým závazkům v udržitelnosti a cirkularitě, musí vytvořit vlastní infrastruktury ke sběru a opakovanému využití materiálů a výrazně snižovat spotřebu energie, včetně nových konceptů prodejen. Pro odpovědné chování musí retail získat jak zákazníky, tak své dodavatele. Jako silné společné téma mu přitom bude sloužit apel na zdravou spotřebu. Potřeba nových dovedností a vzdělávání bude znamenat, že tréninkem bude muset projít až polovina zaměstnanců ročně.

Ve středu 29. 3. večer proběhlo na Retail Summitu vyhlášení vítězů jubilejního 20. ročníku soutěže Mastercard Obchodník roku, absolutním vítězem se stala dm drogerie. Vítězem letošní speciální kategorii „Inovace roku – Sázka na změnu“ zvolilo publikum Retail Summitu COOP za projekt samoobslužných prodejen. Vítězem prestižního ocenění O2 Digital Retailer se stal Dr.Max.

Své produkty a služby přímo v prostorách centra předvedlo 65 komerčních partnerů v čele se společnostmi Plzeňský Prazdroj, Czech Promotion a Mastercard. Další v pořadí 30. ročník Retail Summitu se bude konat ve dnech 25.–27. března 2024.

Jan Patera
+420 731 421 751
[email protected]
www.blueevents.eu

Další novinky

U nás to žije. Přečtěte si další horké novinky ze světa Blue Events.

Sales Management 2024: Od akvizice po servis

Sales Management 2024: Od akvizice po servis

14. 5. 2024

Nové trendy se propisují do všech fází obchodního procesu od akvizice zákazníků přes správnou správu prodejního procesu po finální servis zajišťující odpovídající zákaznickou zkušenost a loajalitu. Průřez těmi nejzásadnějšími tématy oboru nabídne konference Sales Management, kterou pořádá společnost Blue Events 12. června 2024 v pražském KC City.

Communication Summit 2024: Hlavně pozitivně!

Communication Summit 2024: Hlavně pozitivně!

13. 5. 2024

V časech špatných zpráv funguje pozitivní komunikace. Co ale vaše cílová skupina vnímá jako pozitivní? Jaké problémy řeší? Letošní ročník Communication Summitu pořádaný Blue Events pojme pozitivně i složitá témata jako ESG a AI. Odbornými garanty programu jsou Asociace komunikačních agentur a Asociace public relations.

Inovácie nie sú vždy len o zavádzaní nových technológií

Inovácie nie sú vždy len o zavádzaní nových technológií

30. 4. 2024

Rekordný počet účastníkov privítal tohtoročnú konferenciu New Retail Summit z produkcie Blue Events, ktorá sa konala v posledný aprílový týždeň v hoteli DoubleTree Hilton v Bratislave. Viac ako 450 zástupcov slovenského maloobchodného trhu diskutovalo o aktuálnych výzvach, trendoch a inováciách, ktoré môžu pomôcť naštartovať zdravý a udržateľný rast.

CFO Congress 2024: Hledání nových cest

CFO Congress 2024: Hledání nových cest

19. 4. 2024

Dynamicky se proměňující prostředí trhu zkouší finanční ředitelky a ředitele v jejich schopnosti být flexibilní a adaptovat se. Jak čelit výzvám v oblastech s těžko predikovatelným vývojem, jako je energetika nebo úrokové sazby, ale také balancování úspor a investic či implementace nových technologií (včetně AI) do finančního řízení? O tom budou diskutovat oboroví experti na konferenci CFO Congress, kterou pořádá společnost Blue Events 22. května v České národní bance v Praze.