Publikováno v kategorii Primetime 1. 11. 2023
Jak vytvořit funkční „centrální mozek firmy“, který by každému oddělení zprostředkoval pokročilé datové analýzy a umožnil využít získané informace rychleji a přehledněji než dosud? S odpověďmi pomůže další ročník konference Primetime for Big Data z produkce Blue Events, který proběhne v 23. listopadu Národní technické knihovně v Praze.
To, že se firmy snaží zvýšit kvalitu a redukovat náklady na administrativu pomocí digitalizace, robotizace a AI, již není nic nového. S příchodem jazykových modelů získalo toto věčné úsilí významný impuls vpřed. Co dříve trvalo roky, dá se nyní provést ve stejné kvalitě za pár týdnů a za zlomek dřívějších nákladů. Petr Paščenko ze společnosti Profinit se ve svém úvodním příspěvku zamyslí nad možnostmi, ale i riziky automatizace agend, a podělí se o zkušenosti z konkrétních automatizačních projektů realizovaných v letošním roce.
Úspěšný business postavený na datech a umělé inteligenci je snem mnoha manažerů. Sny se ovšem rády mění v noční můry, když do hry vstoupí vysoké náklady, extrémně náročná správa a reálná využitelnost dostupných dat. Příspěvek Milana Marťáka ze společnosti CEOS Data na praktických příkladech ukáže, jaká je skutečná cena za datově řízený business a jaké jsou aktuální světové
i tuzemské trendy.
Žijeme v době, kdy není důležité množství dat, ale jejich přesnost, čas a forma, ve které je dostaneme. Podíváte se očima obchodního ředitele na využití dat v rámci budování a řízení obchodního týmu, kde správná analýza tržního potenciálu je základním stavebním kamenem úspěchu. Ondřej Synek z firmy Imper CZ poradí, jak vychovat datově řízeného a motivovaného obchodníka, jaké nástroje by měl mít k dispozici a jak maximalizovat jeho efektivitu dobrým zadáním na základě přesných informací a nikoliv na bázi pocitu.
Data jako produkt
Martin Gerneš z Komerční banky představí data z perspektivy produktu. Lze s nimi takto zacházet? A proč je důležitá demokratizace dat? Kombinace vývoje aplikací a datových a analytických trendů
v moderních architekturách přinesla Komerční bance větší rychlost, agilitu i kvalitu dat. Na konferenci se podělí o téměř dva roky zkušeností s Data mesh.
Může být zákaznická identita zásadní při řízení ziskovosti marketingu v různých odvětvích? Pavel Bulowski, spoluzakladatel firmy Meiro, ve své působivé případové studii s implementací CDP ukáže, jak mohou efektivní strategie zákaznické identity zvýšit příjmy i obchodní výkonnost a snížit náklady na akvizici zákazníků.
Nepodceňujte sílu otevřených dat
Otevřená data, tj. zdroje, které jsou dostupné zdarma, bez velkých omezení a okamžitě, se dají vnímat i jako jeden z charakteristických rysů doby. Jako projev éry sdílené ekonomiky, důrazu na užívání namísto vlastnění a růstu objemu dat všeho druhu. Současně probíhá velký přesun lidské každodennosti (zábavy, komunikace, nákupů…) do on-line světa. Zvlášť markantní je to u mladších generací, jejichž potenciál celá řada značek (v teorii) zdůrazňuje. Přitom se nezdá, že by otevřená data masově pronikala do měření trhu či marketingových strategií. Prezentace Zdeňka Skály z výzkumné agentury Skála a Šulc se proto pokusí ve zkratce předvést možnosti otevřených dat pro sledování klíčových indikátorů značek a vyzvat k jejich širšímu užívání. Příkladem bude on-line prostředí
a (vzhledem k dlouholeté profesní orientaci autora) značky z potravinářského trhu.
U potravin se zdrží i následující příspěvek. Aplikace Kalorické Tabulky je dlouhodobě nejpoužívanější mobilní aplikací v oblasti zdraví a fitness na českém a slovenském trhu s více než 1 milionem aktivních uživatelů. Ti detailně zaznamenávají svou denní konzumaci potravin a vytvářejí tak unikátní databázi s více než 100 miliony vyhodnocených konzumací za rok. Výkonný ředitel Dine4Fit Tomáš Pětivoký se ve své prezentaci bude věnovat novému datovému nástroji Dinelytics, který zpracovává veškerá data o konzumacích těchto potravin do jedinečných analýz. Nástroj je koncipován pro manažery potravinářských firem a bude jim poskytovat nový a zásadní pohled na trh s potravinami. Ukážeme vám mimo jiné, jaký potenciál se ukrývá v analýze dat o adopci potravin a v čem jsou důležitá pro marketingová a strategická rozhodnutí těchto firem.
Tepy, kroky, váha, čas – to, a ještě mnoho dalšího sbírají v dnešní době rozmanitá sportovní zařízení. S každým okamžikem, aktivitou a uživatelem. Vznikají tak opravdu velká data. Aby však byla přínosná, je třeba je analyzovat. Kryštof Kadlec ze Sophia Solutions do takových dat pomůže nahlédnout pomocí jednoduché analýzy a poukáže na zajímavé souvislosti a potenciál, které v datech tkví pro využití ve zdravotnictví.
Samostatnou kategorií je pak péče o duševní zdraví. To se stává výzvou současné medicíny číslo jedna. Pokud se podíváme specificky na Českou republiku a na lidi pracující s počítačem, ve vysokém riziku se nachází 7,5 % populace (lidé na velmi vysoké úrovni úzkostně – depresivního prožívání a velmi vysoké úrovni stresu). A 49 % je v pomyslném středu, tedy na pomyslné hranici mezi zvládnutelným žitím a závažnými duševními problémy. Příspěvek Martina Bořila z MilkyWay be well (spin off společnosti Lékařské fakulty Masarykovi univerzity) prozradí, jak nejnovější technologie spolu s nejnovějším vědeckým poznáním a klinickou praxí mohou pomoci lidem v organizacích se na tuto hranici nikdy nedostat a snížit tak riziko rozvoje závažných stavů.
AI v datové éře
V éře, kdy datové toky přesahují naše nejdivočejší představy, je AI klíčem k odhalení skrytých vzorců, hodnot a možností. V závěrečné panelové diskuzi vás odborníci z oblasti datové analytiky a umělé inteligence vezmou do světa nejaktuálnějších trendů, aplikací a výzev v práci s daty. Během debaty s Antonínem Kučerou (Livesport), Karlem Mackem (Employability.life), Jiřím Maňasem (P3 Logistic Parks) a Matúšem Pavliščákem (Productboard) se dozvíte, jak úspěšně implementovat AI do svých datových strategií. Uslyšíte příběhy z první ruky o úspěších, neúspěších a lekcích získaných z reálných projektů. Budete mít příležitost pochopit, jak AI mění pravidla hry v oblasti dat a jak se můžete přizpůsobit těmto rychlým změnám.
Konference Primetime for Big Data z produkce společnosti Blue Events je určena všem, kdo se zajímají o využití dat pro efektivní a kontextové řízení, strategické i operativní rozhodování. Je zacílena na všechny, kteří pracují s daty: marketingoví, obchodní i finanční ředitelé a manažeři, a to napříč odvětvími. Protože vyznat se v datech je jen první krok k zisku nějaké hodnoty, k lepšímu poznání jevů a situací, a tím i k jejich lepšímu řízení.
Kontakt:
Kateřina Paterová
PR&Media Specialist
+420 776 117 282
[email protected]
www.blueevents.eu
U nás to žije. Přečtěte si další horké novinky ze světa Blue Events.
Nové trendy se propisují do všech fází obchodního procesu od akvizice zákazníků přes správnou správu prodejního procesu po finální servis zajišťující odpovídající zákaznickou zkušenost a loajalitu. Průřez těmi nejzásadnějšími tématy oboru nabídne konference Sales Management, kterou pořádá společnost Blue Events 12. června 2024 v pražském KC City.
V časech špatných zpráv funguje pozitivní komunikace. Co ale vaše cílová skupina vnímá jako pozitivní? Jaké problémy řeší? Letošní ročník Communication Summitu pořádaný Blue Events pojme pozitivně i složitá témata jako ESG a AI. Odbornými garanty programu jsou Asociace komunikačních agentur a Asociace public relations.
Rekordný počet účastníkov privítal tohtoročnú konferenciu New Retail Summit z produkcie Blue Events, ktorá sa konala v posledný aprílový týždeň v hoteli DoubleTree Hilton v Bratislave. Viac ako 450 zástupcov slovenského maloobchodného trhu diskutovalo o aktuálnych výzvach, trendoch a inováciách, ktoré môžu pomôcť naštartovať zdravý a udržateľný rast.
Dynamicky se proměňující prostředí trhu zkouší finanční ředitelky a ředitele v jejich schopnosti být flexibilní a adaptovat se. Jak čelit výzvám v oblastech s těžko predikovatelným vývojem, jako je energetika nebo úrokové sazby, ale také balancování úspor a investic či implementace nových technologií (včetně AI) do finančního řízení? O tom budou diskutovat oboroví experti na konferenci CFO Congress, kterou pořádá společnost Blue Events 22. května v České národní bance v Praze.