Retail Summit zveřejnil program, sází na změnu

Publikováno v kategorii Retail 7. 2. 2023

Retail Summit zveřejnil program, sází na změnu

V pořadí 29. ročník vrcholového setkání hráčů středoevropského obchodního trhu se koná už 28.–30. 3. 2023 v Praze. Letošní Retail Summit právě zveřejnil program, jehož ústředním motivem je „sázka na změnu“.

Odborníci se shodují, že naše společnost směřuje do přelomového období. Pod vlivem krize lze očekávat skokovou změnu nákupního chování spotřebitelů. Nepůjde tedy „jen“ o to překonat další krizi, ale projít procesem celkové transformace. Tyto změny reflektuje i program Retail Summitu v Kongresovém centru Praha, kde se koncem března na tři dny sejde více než tisícovka účastníků, 60 komerčních partnerů a 85 řečníků.

„Zažíváme otřesy v oblasti technologií, biologie, ekologie a geopolitiky, které vedou k systémovým změnám. Každý z těchto otřesů nabízí zároveň ale také příležitosti a vy se můžete inspirovat společnostmi, co se jich chopily,“ říká Peter Hinssen, klíčový řečník Retail Summitu 2023 a odborník na inovace a digitalizaci. Ve své knize „The Phoenix and the Unicorn“ se zabývá firmami, které stejně jako mýtický pták byly schopny povstat z popela starých praktik a vzejít z této proměny posilněny. Příkladem může být Walmart v USA, největší světový retailer, s nímž Peter úzce spolupracuje.

Také evropský retail je na prahu transformace. Do konce roku 2030 čeká toto odvětví investice ve výši stovek miliard eur. Jaké jsou jejich důvody, do jakých oblastí směřují a jak se to dotkne trhu a spotřebitelů v ČR, vysvětlí Tomáš Prouza, prezident SOCR ČR a viceprezident EuroCommerce. Následně bude o změnách podmínek pro byznys, a jak je třeba na ně reagovat, diskutovat s šéfy Tesco a Kofoly Katarínou Navrátilovou a Jannisem Samarasem. Spolu s nimi vystoupí na Retail Summitu i mnozí další CEO, jako třeba Liam Casey (Billa), Michal Čarný (Mastercard), Stefan Hoppe (Kaufland), Pavel Hrstka (CityZen), Michal Menšík (DoDo) či Michal Farník (jednatel Lidlu). Majitelé firem a členové vrcholového managementu představují ostatně polovinu z více než tisícovky účastníků Retail Summitu.

Na čem musí zapracovat česká ekonomika, vysvětlí David Marek, hlavní ekonom společnosti Deloitte. Jeho kolega Pavel Špryňar povede debatu o tom, proč k transformaci nevede jen jedna cesta - v současné turbulentní době jsou to spíše dílčí změnové projekty. Dalších sedm diskusních sekcí se soustředí na inovace v potravinářství a zemědělství, bezpečný retail budoucnosti, marketing v období krize, technologie pro sledování pohybu zákazníků v prodejnách, změny v e-commerce, inteligentní retail management, či vztah slev a privátních značek.

Během Retail Summitu proběhne vyhlášení vítězů jubilejního 20. ročníku soutěže Mastercard Obchodník roku. V letošní speciální kategorii „Inovace roku – Sázka na změnu“ představí své projekty Albert (Zero Waste prodejna), Ikea (Druhý život nábytku) a COOP (Samoobslužné prodejny), o absolutním vítězi rozhodne publikum hlasováním.

Retail Summit 2023 spolupořádá Blue Events a Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR, podporuje jej řada významných společností jako jsou Plzeňský Prazdroj, Czech Promotion, Mastercard, Notino, O2, Adastra, COOP, Quant, Deloitte, GS1, NielsenIQ, Kofola, AV Media Events a další.

Kontakt:
Jan Patera
+420 731 421 751
[email protected]
www.blueevents.eu

Další novinky

U nás to žije. Přečtěte si další horké novinky ze světa Blue Events.

Sales Management 2024: Od akvizice po servis

Sales Management 2024: Od akvizice po servis

14. 5. 2024

Nové trendy se propisují do všech fází obchodního procesu od akvizice zákazníků přes správnou správu prodejního procesu po finální servis zajišťující odpovídající zákaznickou zkušenost a loajalitu. Průřez těmi nejzásadnějšími tématy oboru nabídne konference Sales Management, kterou pořádá společnost Blue Events 12. června 2024 v pražském KC City.

Communication Summit 2024: Hlavně pozitivně!

Communication Summit 2024: Hlavně pozitivně!

13. 5. 2024

V časech špatných zpráv funguje pozitivní komunikace. Co ale vaše cílová skupina vnímá jako pozitivní? Jaké problémy řeší? Letošní ročník Communication Summitu pořádaný Blue Events pojme pozitivně i složitá témata jako ESG a AI. Odbornými garanty programu jsou Asociace komunikačních agentur a Asociace public relations.

Inovácie nie sú vždy len o zavádzaní nových technológií

Inovácie nie sú vždy len o zavádzaní nových technológií

30. 4. 2024

Rekordný počet účastníkov privítal tohtoročnú konferenciu New Retail Summit z produkcie Blue Events, ktorá sa konala v posledný aprílový týždeň v hoteli DoubleTree Hilton v Bratislave. Viac ako 450 zástupcov slovenského maloobchodného trhu diskutovalo o aktuálnych výzvach, trendoch a inováciách, ktoré môžu pomôcť naštartovať zdravý a udržateľný rast.

CFO Congress 2024: Hledání nových cest

CFO Congress 2024: Hledání nových cest

19. 4. 2024

Dynamicky se proměňující prostředí trhu zkouší finanční ředitelky a ředitele v jejich schopnosti být flexibilní a adaptovat se. Jak čelit výzvám v oblastech s těžko predikovatelným vývojem, jako je energetika nebo úrokové sazby, ale také balancování úspor a investic či implementace nových technologií (včetně AI) do finančního řízení? O tom budou diskutovat oboroví experti na konferenci CFO Congress, kterou pořádá společnost Blue Events 22. května v České národní bance v Praze.